Ofte stilte spørsmål

Nedenfor har vi listet opp noen av de vanligste spørsmålene og svarene. Skulle du ikke finne ønsket svar er du velkommen til å kontakte oss via kontaktskjemaet nederst på denne siden, eller send oss en mail på styret@trondheimsveien5.no

 

Kan jeg avslutte min avtale hos Telia?

Avtalen med Telia er inkludert i husleien og kan ikke avsluttes. Hvordan type avtale det er blir stemt på generalforsamling, her kan det også stemmes for ingen avtale.
Mer informasjon om avtalen finnes her

 

Jeg ønsker leie ut min leilighet - hvordan går jeg frem?

Borettslaget sin forretningsfører er USBL og tar i mot henvendelser angående bruksoverlating og utleie.
Mer informasjon finnes her

 

Er det tillatt med husdyr?

Det er tillatt å holde husdyr som hund og katt i leilighetene.
Forutsetningen er imidlertid at dyrene skjøttes på en forsvarlig måte, slik at dyrene ikke er til sjenanse for øvrige beboerne.
Ved klager avgjør styret om husdyrholdet må opphøre. Husdyrene må ikke etterlates alene i leilighetene, dersom det kan medføre sjenanse for andre.
Dyrene må føres i bånd på borettslagets eiendom. Eieren må likeledes påse at dyret ikke gjør fra seg på borettslagets fellesareal (inkludert uteområdene i bakgården). I tilfelle må dette fjernes umiddelbart.
Videre forplikter eieren seg til å erstatte eventuelle skader som dyret måtte påføre på så vel borettslagets eiendom som den enkelte andelseiers eiendom.
Informasjon om hunderegler finnes her under fanen "Husordningsregler".

 

Systemnøkkelen min piper - hva gjør jeg?

Vanligvis indikerer dette på at det er lavt batteri på nøkkelen. Det er mulig å få skiftet batteri på styretimen som er hver første Torsdag i måneden ved styrerommet, som er lokalisert i korridoren bak heisene i kjelleren (ved trallene).
Det er ikke mulig å skifte batteri selv siden nøkkelen må programmeres etter batteriskift.
Hvis det haster kan du ta kontakt via mail - styret@trondheimsveien5.no.
 

Hvor lenge er solterrassen åpen?

Terrassen går i automatisk lås kl. 2300. Brukerne av terrassen må derfor innen kl. 2300, ha ryddet og forlatt terrassen ref. borettslaget ordensregler og politivedtektene i Oslo kommune.
Mer informasjon om ordensreglene og retningslinjer for solterrassen kan du finne her under fanen "Husordensregler".

 

Kan jeg bruke trallene som står i kjelleren?

Systemnøkkelen som du har skal passe til hengelåsen så det er bare å låne dem.
Vennligst vis aktsomhet inn/ut av dører og i korridorer så vegger/dører ikke blir skrapt opp.
Vennligst ikke bruk trallene utenfor borettslaget.
Sett dem tilbake etter bruk.

 

Jeg har problemer med å åpne/lukke vinduet mitt - hva gjør jeg?

Oftest skyldes dette mangel på vedlikehold av vindu.
Prøv først å utføre vedlikeholdprosedyren. Veiledning finnes her under fanen "Informasjonsskriv".
Hvis problemet fortsatt vedvarer vennligst fyll ut skjema for rapportering av vinduskade og send inn til styret@trondheimsveien5.no.
Skjema kan du finne her under fanen "Skjemaer".

 

Hva gjør jeg hvis jeg har en naboklage?

Klager til styret skal være skriftlige av dokumentasjonshensyn og skal inneholde hva det klages over, når dette fant sted (dato og klokkeslett), hvem som klager og hvem det klages på.
Klager legges i styrets postkasse eller sendes på e-post til styret@trondheimsveien5.no.
Mer informasjon om klagerutiner finner du her

 

Hvordan bestiller jeg nytt postkasseskilt?

Styret ber den enkelte andelseier kontrollere og selv bestille nye postkasseskilt iht husordensreglene og oppslag inne i postkasserommet.
Se også veiledning her under fanen "Informasjonsskriv".

 

Har borettslaget parkeringsplass/garasjeplass til leie?

Borettslaget har ingen parkeringsplasser til salg, leie eller utlån.
For spm angående parkering kontakt Akers have vedr. tilgjengelighet og priser. Kontaktinformasjon finnes på nett og utenfor garasjeporten.

Fant ikke svar på det du var ute etter, send oss en melding:
(Vil bli sendt som e-post til oss)
Huk av ruten over og verifiser at du ikke er en robot.

Informasjon

Siste nyheter