Nyttig informasjon

Innholdsfortegnelse

 

 

 

 

 

 

 


Røykvarsler, varmedetektor og brannslukningsapparat

Alle leiligheter skal ha en varmedetektor (skal aldri røres!), en optisk røykvarsler (bytt batteri hvert år) og et brannslukningsapparat. Vennligst se dokumentene "Branninstruks" og "Brannrutiner" under fanen Dokumenter.

Stengekran 

Stengekran finner du i himlingen på baderommet, bak en inspeksjonsluke.

Nøkler 

Borettslaget har systemnøkler/brikker til fellesdørene i bygget. Dersom du har behov for ny nøkkel/brikke, eller trenger å bytte batteri i din nøkkel, se punktet under om "Styretimen". Nøkkel til el-skap i korridor, hvor strømmåler står, kalles "OLU" og fås kjøpt hos låsesmed.

Styretimen

Den første torsdagen i måneden, mellom klokken 18:00 og 19:00, vil det være et medlem fra styret tilgjengelig ved styrerommet (bak heisen i kjelleren).

Dit kan du komme hvis du har behov for å bytte batterier i systemnøkkelen din eller ønsker å kjøpe systemnøkkel/brikke. 
Ordningen gjelder med unntak av torsdager som havner i Påsken eller andre bevegelige helligdager. Det vil ikke bli satt opp erstatningsdag.
Hvordan skifte batteri (Batteritype CR2025 3V)

Postkasseskilt

Beboerne plikter å ha korrekt og oppdatert postkasseskilt til enhver tid. For bestilling av korrekt skilt, klikk på denne lenken: https://skiltbutikken.posten.no/postkasseskilt/pk-stort-hvit-7004
Skiltet skal ha leilighetsnummer øverst (eks. 806) på linje 1. Linje 2 skal være tom. Linje 3 skal ha minst ett navn på beboer.

Parkering

Det er mulig å leie langtidsparkering i garasjeanlegget med utkjørsel i Heimdalsgata. Garasjen har også egen inngang via vår kjeller.

Les mer og bestill plass på akershave.no

Kjøkkenventilasjon

Det anbefales å skifte fettfilter (metallstoff) i kjøkkenviften ved behov.

Forsikring

Borettslaget er forsikret gjennom Sameiet Trondheimsveien 5A-E i If Forsikring med avtalenummer SP3733423. Forsikringen gjelder kun selve bygningen og fellesområdene.

Den enkelte andelseier må tegne egen innboforsikring som gjelder leilighet og bod.

Klagerutiner

Dersom du ønsker å sende en klage, kan du gjøre dette per e-post til styret@trondheimsveien5.no
Ved gjentatte klager vil styret løpende vurdere hvilke sanksjoner som skal iverksettes. Det gjøres oppmerksom på at styret ved gjentatte brudd på husordensregler/vedtekter, tross skriftlige advarsler, vil kunne kreve andelen tvangssolgt.

Husdyrhold

Det er tillatt med husdyr i borettslaget, så lenge de holdes med skikk og bruk, og du har fått godkjent dyreholdet av styret. Husk at det er båndtvang i bakgården, og plukk opp etter hunden din.

Kjellerbod

Alle leiligheter/hybler har tilhørende bod i kjellerområdet. Disse er tydelig merket med leilighetsnummer. Husk at det er andelseiers egen innboforsikring som dekker skade/tyveri av innholdet i boden. Husk å alltid påse at du har låst den felles inngangsdøra til bodområdet når du forlater det.
Borettslaget har problemer med fukt/vann i kjelleren. Det arbeides for å utbedre dette på sikt, men per nå oppfordrer vi beboerne til å oppbevare eiendeler som ikke tåler fukt i høyden (på hylle/pall). Beklager denne ulempen på det sterkeste!
Noen boder har rør, ledninger o.l. trukket igjennom seg, og det kan derfor være nødvendig for styret å få tilgang til disse via din bod. Dersom dette er tilfelle, tar styret kontakt ved behov.
Det er ikke tillatt å oppbevare møbler og andre eiendeler i fellesområdene, jamfør borettslagets brannrutiner. Igjensatte eiendeler kan derfor bli kastet av vaktmester, for beboers regning.
Det er ikke tillatt å leie/låne ut egne kjellerboder til personer som ikke bor i bygget.

Flyttetraller i kjelleren

Det står fire flyttetraller i kjellerkorridoren bak heisen. Disse står alle beboere fritt til å bruke. De låses opp med systemnøkkelen din.

Renhold og avfall

Borettslaget har avtale om ukentlig vask av byggets fellesareal med Trappe Trinn Vask. Renhold skjer på torsdager. 
Søppel skal kildesorteres og kastes i borettslagets søppelrom. Dette ligger under bakkenivå ute i bakgården. Her kastes bio- og matavfall, plast, papp/papir, glass og metallembalasje, samt restavfall i egne dunker.
Annet avfall, som f. eks. møbler, elektronikk/hvitevarer og farlig avfall, skal IKKE kastes/settes igjen her. Dette er ditt eget ansvar å fjerne. Det er heller ikke tillatt å sette igjen søppel i fellesarealene. 
Se www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning for mer informasjon om kommunens gjenbruksstasjoner.

Vaktmester

Kontaktinformasjon til vaktmester (2021):
Erik Hansen
+47 453 94 909
erik@renservice.no

Vaktmester er i bygget to dager i uken, og har som hovedoppgave å holde utearealene ryddige og rene, samt enkelt vedlikehold av fellesarealer. Dersom du har problemer med det elektriske i din leilighet, må du kontakte godkjent elektriker.

Terrassebruk

Borettslaget har flere fellesterrasser, men det er kun solterrassen i 9. etasje som er i bruk per i dag (2021). Grillterrassen i 8. etasje og terrassen i 2. etasje er stengt på ubestemt tid grunnet vedlikehold.
Solterrassen stenger klokken 23.00. Vi minner om stilletid mellom klokken 23 og 08, jamfør kommunens ordensregler.
Vis hensyn og del terrassen. Husk å bruke askebeger (ved inngangen) dersom du røyker - ikke kast sneipen over rekkverket.

Kabel-TV og bredbånd

Borettslaget har "Flex Premium 200" som kollektiv avtale med Telia, fra og med 01.01.2021. Dette inneholder:
  • Kollektiv Flex Premium 200 inkl. GetBox
  • Opptak (nPVR) inkl. 500t opptak på tvers av plattformer
  • WiFiX til 29kr/mnd, fri etablering
  • Telia/Get oppgraderer til Docsis 3.1-standard kostnadsfritt som en del av ny avtale
  • Trygg på nett inkl. webhjelp og ID-tyveriforsikring
  • Get Sky med ubegrenset lagring
  • Service og vedlikehold
Kollektiv Flex gir beboere et grunntilbud med TV-pakken Start og 200 Mbps bredbånd. Beboere kan individuelt velge bort TV og få 750 Mbps hastighet i stedet, eller velge bort bredbånd og få den største TV-pakka med 110 poeng, helt kostnadsfritt.
Pris per husstand: 439kr i måneden.
Avtalen er gjeldende fra 01.01.2021 og i 48 måneder.
Dette er en kollektiv avtale, stemt frem på den årlige generalforsamlingen. Det betyr at avtalen gjelder for alle, også de som ikke ønsker å benytte seg av den.
Denne avtalen gjelder også for hyblene, som betyr at andelseier med både hybel og leilighet vil bli fakturert for begge.
For mer informasjon om ditt abonnement, se telia.no

Det er andelseierens ansvar å sørge for at montør fra Telia eller andre selskaper (bredbånd eller telefoni) har tilgang til monteringsskapene i kjelleren (bak hovedsikringstavlen). Kontakt styret dersom din systemnøkkel ikke har tilgang hit.

Individuell nedbetaling av fellesgjeld

Andelseiere i Borettslaget Trondheimsveien 5 kan nedbetale individuelt på lånet i Handelsbanken.

Individuell nedbetaling kan kun foretas i forbindelse med låneforfallene 01.04. og 01.10., med mindre man innfrir fellesgjelden i sin helhet.

Dersom du ønsker å foreta nedbetaling, må du kontakte Usbl i god tid før forfallsdato (22 98 38 00 / usbl@usbl.no). Oppgi navn, adresse, andelsnummer og hvilket beløp du vil nedbetale under IN-avtalen. Det påløper et gebyr per nedbetaling.

 

Informasjon

Siste nyheter

Hjemmesiden blir engelsk
Hjemmesiden og alle viktige dokumenter...


Nytt historisk skilt på bygget!
Borettslaget er nå prydet med et...